Spar tid og penge med Google Merchant Centers nye feature

Og drømmer vi ikke alle sammen dét? Vi er i hvert fald meget begejstrede for den nyeste funktion i Google Merchant Center. Og hvis du er en mindre e-commerce virksomhed, er vi så godt som stensikre på, at du også bliver glad for den.

Okay, slut med at tease – lad os straks se nærmere på nyheden.

Google har netop lanceret en ny funktion i Google Merchant Center, der gør det muligt bl.a. at redigere produkttitler og
-beskrivelser helt ned på produktniveau – en funktion man hidtil har skulle udføre gennem et tredjepartsværktøj såsom DataFeedWatch.

Er Google Shopping en fast del af din digitale marketingindsats, så ved du nok, at det ikke er helt ligetil ”bare” at rette i helt simple informationer omkring dine produkter – der er mange ting, du skal tage hensyn til og passe på, når du optimerer dit produktfeed for at blive mere synlig på Google. Og hvis du ikke har særlig mange produkter, kan det hurtigt blive en kompliceret proces.

Men Google ser og hører dig – og kommer dig nu til undsætning! Nu er det nemlig muligt nemt at feedoptimere og ændre basale og vigtige informationer såsom titel, beskrivelser og billeder på dine produkter direkte i Google Merchant Center.

Som sagt kommer det især mindre webshops med et lille produktkatalog til gode, fordi man slipper for at sætte sig ind i flere værktøjer og regler for ganske få produkter. Herved spares der både dyrebar tid og penge fra budgettet. Hvis du har et større produktkatalog, vil vi stadig anbefale at bruge DataFeedWatch eller et andet værktøj, da du kan opsætte regler og optimere på flere produkter samtidigt.

Har du problemer med din feedoptimering, eller mangler du hjælp til at springe ud i Google Shopping, så har vi et skarpt Google Ads-team, der ved præcis, hvilke knapper man skal trykke på for at blive synlig på Google.

Alexander Munk
Teamlead - Paid Search
Vi kan også kontakte dig
Vi kan også kontakte dig