• Stigning i ’share of voice’596%
  • Estimeret fremgang i søgeord195
  • Søgeord flyttet til side 160%

Introduktion

Dania Bikes er en cykelbutik beliggende i Rødekro med tilhørende værksted, som fører et stort sortiment af både cykler, reservedele, cykelbeklædning og andet tilbehør.
Mellem det store udvalg af mærker, som forhandles af virksomheden, finder man blandt andet eftertragtede brands såsom Specialized, Giant, Assos og mange andre.
Disse brands, samt det store udvalg, medvirker til, at shoppen har et kæmpe potentiale og en meget stor målgruppe.

intro case

Udfordring

Efter at have investeret i en ny hjemmeside med et opdateret design, oplevede Dania Bikes, at kunderne ikke fandt frem til shoppen. Inden vi påbegyndte vores arbejde på shoppen, havde kunden allerede skrevet nogle gode og beskrivende tekster til produkter og produktkategorier.
Virksomheden var først at finde langt nede i søgeresultaterne på Google, hvilket var forårsaget af nogle tekniske udfordringer på shoppens web-struktur, samt manglen på ”dybe”, indgående links til produktsiderne.

udfordring dania

Løsning

I denne case har vi taget udgangspunkt i kundens specielle situation, hvor kunden på forhånd havde skrevet en række gode SEO tekster, og udført dele af grundlæggende Onsite SEO.
Vi valgte i stedet at bruge kræfter på først at lave en grundig, teknisk analyse af shoppen. Her kunne vi hurtigt håndplukke en række elementer, der var opsat uhensigtsmæssigt i forhold til måden, hvorpå shoppen var kodet.
Herefter gennemførte vi en række strukturelle ændringer på siden, således Googles robotter ville have nemmere ved at indeksere shoppen.
Dania Bikes havde en sund linkprofil til forsiden, men haltede til gengæld bagefter når det angik ”dybe links” til kategorisiderne.
Gennem kvalitetsfyldte backlinks direkte til relevante undersider, kunne vi opnå en højere placering på netop de produktgrupper som kunden ønskede skulle opnå en bedre rangering på Google.

løsning dania

Resultat

Efter at have gennemført tekniske ændringer, og arbejdet med målrettet linkbuilding, oplevede Dania Bikes en enorm stigning ved deres søgeord på Google.
På knap 2 måneder steg Danias ”Share of voice” med hele 596% på deres 10 søgeord.
Med virksomhedens mest succesfulde søgeord, som havde 8100 søgninger, gik de i den givende periode fra rank 66 (side 7) til rank 8 (side 1).
Den bedre placering på Google vil med garanti forøge antallet af organisk besøgende til siden, som alle er potentielle kunder.
Efter knap 2 måneders arbejde med siden, er 6 ud 10 af Dania Bikes søgeord nu at finde på side 1 på Google.

Skal vi hjælpe dig videre?
Jeppe Majgaard
Jeppe Majgaard
CEO & Online Marketing Specialist
40 19 62 60
Jimmy Vejlemark
Jimmy Vejlemark
Partner & Online Marketing Specialist
26 11 99 88
Malene Bruun
Malene Bruun
Projektleder
70 22 11 44
Skal vi hjælpe dig videre med din hjemmeside eller webshop?
Indhent tilbud
Send en forespørgsel og få et gratis tilbud på hvordan vi kan styrke din online tilstedeværelse



Eller ring til os på tlf. 70 22 11 44 og hør mere om hvad vi kan tilbyde.