• Fremgang på søgeord1.146%
  • Stigning i ordre25%
  • Antal nye besøgende pr. måned2.000

Introduktion

Frk. Himmelblå er en eksklusiv butik placeret centralt i Kolding. Frk. Himmelblå har tilhørende en webshop, hvor der ligesom i butikken forhandles en lang række af de mest eksklusive brands indenfor modebranchen. I blandt de eftertragtede brands finder man Michael Kors, Marc Jacobs, Mulberry, Oh By Copenhagen Fur og mange andre danske og udenlandske brands. Disse brands gør at shoppen har et enormt potentiale, som kun ganske få webshops her i Danmark er i besiddelse af.

Udfordring

Som nævnt har frk-himmelblaa.dk et potentiale af meget stort format, men dette potentiale blev på ingen måde indfriet, før vi startede vores arbejde på shoppen. Frk. Himmelblås webshop indeholder rigtig mange eftertragtede brands og produkter, men selv shoppens mest populære søgeord havde kun 200 månedlige besøgende. Det skyldes ringe udført SEO optimering og mangel på eksterne links, begge dele resulterer i mangel på synlighed for shoppen. Frk-himmelblaa.dk havde altså på ingen måde en gammel og tung linkprofil, hvilket gav hendes konkurrenter en klar fordel.

Løsning

I denne case har vi arbejdet ud fra vores almindelige SEO proces, som alle andre kunder også benytter ved OnlinePlus.
Vi startede ud med en analyse af mulige søgeord. Herefter fandt vi i samarbejde med kunden frem til de søgeord som kunden, rent salgsmæssigt og for os rent konkurrencemæssigt, kunne se en idé i at arbejde med. Da vi havde søgeordene på plads blev vores tekstforfatter sat i forbindelse med kunden for at forstå kundens budskab samt ønsker til shoppens udtryk. Denne dialog er væsentlig for at have de bedst mulige forudsætninger for at kunne udtrykke sig efter kundens ønsker.
Da tekst/indhold var klar og efterfølgende blev godkendt af kunden, så arbejdede den SEO-ansvarlige med korrekt opsætning samt yderligere optimering af hjemmesiden. Herefter bliver der løbende arbejdet med linkbuilding til kunden. Kunden modtager nu en rapport hver måned omkring fremgangen for deres placeringer.

Resultat

Som nævnt gav frk. himmelblaa.dks mest populære søgeord kun ca. 200 månedlige besøgende, allerede to måneder efter SEO optimeringen kom frk-himmelblaa.dk op på mere end 2.000 månedlige besøgende fra de udvalgte søgeord. Udover besøgende, så har de målrettede søgeord også udviklet sig til samlet at have 85.000 månedlige søgninger på google, hvoraf vi har opnået top 3 placeringer på søgeord med mere end 10.000 månedlige søgninger. Dette fortæller lidt om potentialet for shoppen, da vi fortsat arbejder meget målrettet med et mindre antal søgeord for kunden.
For at forholde os til konkrete nøgletal på optimeringen, så har frk-himmelblaa.dk over en periode på to måneder oplevet en fremgang i deres Share of Voice (Mængden af trafik de får fra deres valgte søgeord) på hele 1.146%. Hvilket har resulteret i at webshoppen har fået 25% flere ordre på webshoppen og en fremgang i total mængde af organisk trafik.
Frk. himmelblaa.dk har alt i alt opnået imponerende resultater. Resultater der stammer fra vores on-site optimering på titler, tekst og indhold samt linkbuilding til webshoppen.

Jeg var lidt skepsis i starten, for hvordan skulle det gå mht. samarbejdet på min webshop, når min fysiske butik og mine varer, er i Kolding, og OnlinePlus personalet er i Odense, men alt fungerer optimalt! Jeg har kun godt at sige om OnlinePlus, de arbejder effektivt og hurtigt, og der sidder ALTID en ved telefonen, som er parat til at hjælpe.

Mette Himmelblå, Frk. Himmelblå
Skal vi hjælpe dig videre?
Jeppe Majgaard
Jeppe Majgaard
CEO & Online Marketing Specialist
40 19 62 60
Jimmy Vejlemark
Jimmy Vejlemark
Partner & Online Marketing Specialist
26 11 99 88
Malene Bruun
Malene Bruun
Projektleder
70 22 11 44
Skal vi hjælpe dig videre med din hjemmeside eller webshop?
Indhent tilbud
Send en forespørgsel og få et gratis tilbud på hvordan vi kan styrke din online tilstedeværelse


Please leave this field empty.

Eller ring til os på tlf. 70 22 11 44 og hør mere om hvad vi kan tilbyde.