• Nåede personer155.216
  • Deltagere i konkurrence5085
  • Antal nye følgere i perioden1818

Introduktion

MiniMirakler er en webshop der er drevet med hjertet, som har dens beliggenhed i Odense. Fokusset ligger på en virkelig god kundeservice, og en bred vifte af kvalitet til børn inden for interiør, legetøj og gaver. Alle produkterne på hjemmesiden er nøje udvalgt, både fra kendte og mindre kendte brands, for at sikre et bredt udvalg af høj kvalitet.

Udfordring

For MiniMirakler, som for så mange andre, er det altid en udfordring at nå ud til ens kunder på den mest effektive måde. Vi ville gerne skabe noget merværdi for kunder, som interagerede med siden i forvejen eller som var interesseret i produkterne, men som ikke havde haft en undskyldning for at handle der endnu. Udfordringen er i det tilfælde at ramme kunderne, på det de gerne vil have og på det rette tidspunkt.

Løsning

I november måned lavede vi en konkurrence på MiniMirakler, hvor der blev udloddet 2 x 24 pakker til en pakkekalender til eget barn/børn og en vinderen holder af. Gaverne bestod af legemad i træ fra MaMaMeMo, som fra tidligere erfaringer har vist sig at skabe stor aktivitet og glæde blandt kunderne. Ud over at konkurrencen var kort og præcis, og nem at deltage i, så var tidspunktet rigtig godt, da alle stod og skulle bruge en pakkekalender alligevel og derfor gik konkurrencen også viralt. Vi nåede med konkurrencen 155.216 personer, og konkurrencen fik over 5000 deltagere.

For at gribe bolden fra det organiske opslag, lavede vi på Facebook en re-marketing annonce målrettet personer som havde interageret med opslaget, fra MiniMirakler, i de seneste 14 dage (den periode hvor konkurrencen var aktiv). Her var budskabet at hvis du ikke havde vundet konkurrencen, gav vi nu som et plaster på såret, 15% rabat på alt legemad.

Vi oplevede med annoncen en rigtig god interaktion, da mange af de personer vi målrettede budskabet i mod, havde fået en interesse for produkterne igennem konkurrencen, og måske nu ønskede at købe nogle af produkterne til deres barns pakkekalender. Personerne som ikke havde vundet fik man altså nu merværdi i form af rabatten, og på det rette tidspunkt da de, selvom de ikke havde vundet konkurrencen, nu var meget købsparate.

Resultat

Annoncen løb i en uge efter konkurrencens udløb, og brugte i perioden 587 kr. I alt klikkede 243 personer sig ind på shoppen fra annoncen, hvor af 14 fuldendte et køb, her fik vi altså en rigtig god trafik ind på shoppen fra annoncen. Vi betalte her 42 kr. pr. køb, hvilket for MiniMirakler er en ganske udmærket pris set ift. Den gennemsnitlige ordrestørrelse. Værdien fra købene afledt af annoncen, havde en samlet værdi på 6542 kr.

På den baggrund blev resultatet af annoncen, efter konkurrencen, rigtig positiv og det skabte mersalg, som man ellers ikke oplever i forbindelse med konkurrencer. På baggrund af kombinationen af konkurrencen og tilhørende re-marketing annonce, fik vi altså en rigtig god respons, en høj interaktion og samtidigt også direkte salg af de annoncerede produkter.

Skal vi hjælpe dig videre?
Jeppe Majgaard
Jeppe Majgaard
CEO & Online Marketing Specialist
40 19 62 60
Jimmy Vejlemark
Jimmy Vejlemark
Partner & Online Marketing Specialist
26 11 99 88
Malene Bruun
Malene Bruun
Projektleder
70 22 11 44
Skal vi hjælpe dig videre med din hjemmeside eller webshop?
Indhent tilbud
Send en forespørgsel og få et gratis tilbud på hvordan vi kan styrke din online tilstedeværelse



Eller ring til os på tlf. 70 22 11 44 og hør mere om hvad vi kan tilbyde.