Introduktion

Unicef er en børnefond der hjælper sårbare og udsatte børn i hele verden. De hjælper børn i lande der lider under katastrofer og krig samt lande der kæmper med hungersnød og sundhed.
Unicef går aktivt ind og hjælper med vaccinationer, næring, varmt tøj og lignende. Deres fokus er at hjælpe børn og lokalsamfundene med at blive stærke og rustede, så de kan klare fremtiden.
Unicefs webshop har eksisteret i mange år og blev oprindeligt lavet som en form for erstatning for julekortet. Det viste sig at være en rigtig stor indtægtskilde til støtte.
Et af shoppens nyere tiltag er virtuelle gaver, hvor man køber ting som sendes direkte til de udsatte børn.

Udfordring

Unicefs ønske var at få hele deres univers til at matche i design og udtryk. Den primære årsag til fornyelse var, at der skulle laves en ny toptunet og responsiv løsning. Den tidligere side var ikke optimeret til mobilen og det gik ud over antallet af støtter til Unicef. Konverteringsprocenten var meget lav fra mobilen, da den ikke var responsiv. Unicef ønskede også at lave forbedringer til desktop-udgaven, hvor de især gerne ville have en opdeling mellem de virtuelle og fysiske køb på siden.

Løsning

Vi lavede et design til shoppen der matcher resten af Unicefs univers. Vores fokus var at man ikke skal lægge mærke til overgangen fra for eksempel forside til shop. Udtrykket stemmer nu overens uanset, hvilken del af siden man befinder sig på.
Unicef havde et unikt behov, da de gerne ville indikere om man købte en fysisk gave i form af en t-shirt til sig selv, eller om der var tale om et produkt, som sendes afsted til dem med behov.
For at løse problemet med de virtuelle og fysiske køb der flyder sammen, så designede vores designer et lille motiv i form af en flyver. Flyveren er en lille lækker funktion der viser, hvilke køb der er en verdensgave.
Udover designdelen, så optimerede vi konverteringsprocenten, således at Unicef ikke skulle gå glip af støtter på grund af en dårlig mobilversion.

Processen har været helt ekstrem nem. Vi havde afsat både flere penge og tid til processen, så det overraskede positivt at vi kom i mål så let og hurtigt som det var tilfældet.

Ove Dissing-Spandet - Webmanager
Skal vi hjælpe dig videre?
Jeppe Majgaard
Jeppe Majgaard
CEO & Online Marketing Specialist
40 19 62 60
Jimmy Vejlemark
Jimmy Vejlemark
Partner & Online Marketing Specialist
26 11 99 88
Malene Bruun
Malene Bruun
Projektleder
70 22 11 44
Skal vi hjælpe dig videre med din hjemmeside eller webshop?
Indhent tilbud
Send en forespørgsel og få et gratis tilbud på hvordan vi kan styrke din online tilstedeværelse



Eller ring til os på tlf. 70 22 11 44 og hør mere om hvad vi kan tilbyde.