• Øget omsætning273%
  • Gns. indtjening pr. tilmeldte over en måned5.78kr.
  • Procent af samlet omsætning42%

Introduktion

Serafine er en webshop der sælger modetøj, fodtøj og accessories til kvinder.
Shoppen ejes af Anja Hitz. Hendes sortiment på shoppen er nøje udvalg efter fokus på detaljer, god kvalitet og fornuftige priser. Hun fører velkendte kvalitetsbrands såsom Mos Mosh, Plus Fine, Piezsak, Sofie Schnoor, Rosemunde m.m.

Udfordring

Serafine havde i forvejen en rigtig god liste af tilmeldte til hendes nyhedsbrev, så der var godt potentiale for gode resultater via nyhedsbreve. Men udfordringen for Serafine.dk og de fleste andre webshops ligger i ikke at vide, hvordan man får mest muligt ud af de kunder som har tilmeldt sig til nyhedsbrevet samt udførelsen af at producere og sende nyhedsbrevene.
OnlinePlus rådgav Serafine ud fra viden om, hvordan man strategisk rækker bedst ud til sin målgruppe. En tøjbutik som Serafines rammer mange kunder, da shoppen tilbyder kvindemode i et tilgængeligt prisleje. Tøj hører ofte under den kategori som man vil definere som spontankøb. Derfor skal folk mindes om, at de stadig gerne vil købe det, som de kiggede på den anden dag – for eksempel før de fik løn. Nyhedsbreve er en perfekt måde at minde kunderne om at shoppen og varerne stadig er til rådighed for dem. Nyhedsbreve er også perfekte til at informere kunder om nyheder, tilbud og rabatter. Udover de strategiske beslutninger, så søgte Serafine også hjælp til udførsel af nyhedsbrevene i form af design, opsætning, udsendelse m.m.

Løsning

Serafine.dk er en shop der sælger produkter som hele tiden har potentiale. Derfor var det strategisk fornuftigt at Serafine skulle have et abonnement på fire nyhedsbreve om måneden. Og når det formelle er på plads, så tager det kreative over. I tæt dialog med Anja fra Serafine lavede vores designer en skabelon til nyhedsbrevet og efterfølgende blev den kodet op af en af vores udviklere via sitet MailChimp.com. Når kunden er tilfreds med den endelige skabelon via MailChimp, så tager en tekstforfatter hos OnlinePlus over. I tæt dialog med kunden planlægges der en kalender for udsendelse af nyhedsbreve så langt frem som muligt og løbende aftales der indhold i form af emne, tekst, billeder m.m. for hvert enkelt nyhedsbrev.
Serafine har været god til at inddrage særlige gaver til de tilmeldte af nyhedsbrevet for eksempel i form at rabatkuponer. Dette er generelt en fremragende idé, da det bliver mere eksklusivt at være tilmeldt fremfor ikke at være. Nyhedsbreve fra Serafine har hver eneste gang et fokus med en rød tråd, så kunderne altid står med et indtryk af en professionel og seriøs forretning. Dette har tekstforfatter og kunde planlagt og gennemført i samarbejde.

Resultat

Serafine.dk har igennem nyhedsbrevene opnået gode resultater. Ud fra en måned med fire nyhedsbreve viser tallene at 48% af Serafines trafik kommer via nyhedsbreve. Det samme gør 42% af hendes indkomst. Hvis man sammenligner en fire ugers periode før Serafine fik lavet nyhedsbrevet igennem OnlinePlus, så er der en stigning på 273% i den samlede omsætning efter fire uger med nyhedsbreve. Målet var for OnlinePlus og Serafine at få mest muligt ud af de tilmeldte på nyhedsbrevlisten. Og her er det korte svar, at Serafine på en måned har tjent 5,78 kr. pr. tilmeldt på nyhedsbrevet.

Skal vi hjælpe dig videre?
Jeppe Majgaard
Jeppe Majgaard
CEO & Online Marketing Specialist
40 19 62 60
Jimmy Vejlemark
Jimmy Vejlemark
Partner & Online Marketing Specialist
26 11 99 88
Malene Bruun
Malene Bruun
Projektleder
70 22 11 44
Skal vi hjælpe dig videre med din hjemmeside eller webshop?
Indhent tilbud
Send en forespørgsel og få et gratis tilbud på hvordan vi kan styrke din online tilstedeværelse


Please leave this field empty.

Eller ring til os på tlf. 70 22 11 44 og hør mere om hvad vi kan tilbyde.